Informații importante privind facturarea către persoane fizice (B2C) de la 1 ianuarie 2025

Ce trebuie să știți despre raportarea B2C în RO e-Factura:

  • Începând cu 1 ianuarie 2025, avem obligația de a raporta în sistemul RO e-Factura toate facturile emise către persoane fizice, în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii.
  • Facturile se emit la solicitarea clientului. Dacă un client persoană fizică vă solicită factură, aveți obligația de a o emite și de a o raporta în RO e-Factura.
  • În cazul vânzărilor online, factura este obligatorie.
  • În cazul în care nu dețineți CNP-ul clientului persoană fizică, veți putea completa în sistemul RO e-Factura o serie de 13 cifre de „0” (zero) în câmpul dedicat CNP-ului.

Alte informații importante:

  • Încasarea cu cardul: Vă reamintim că, în cazul încasărilor cu cardul bancar, nu mai este obligatorie emiterea bonului fiscal.
  • Atenție la modul de încasare pe casa de marcat: Pentru a evita dubla înregistrare a veniturilor și, implicit, majorarea impozitelor datorate (TVA și impozit pe venit/profit), vă rugăm să acordați o atenție sporită la selectarea corectă a modului de încasare (numerar, card, etc.) pe casa de marcat. O tastare greșită poate duce la raportări eronate și la obligații fiscale incorecte.

Respectarea acestor reguli este esențială pentru a evita înregistrarea eronată a situațiilor contabile și pentru a ne asigura că activitatea noastră se desfășoară în deplină conformitate cu legislația în vigoare.

Vă stăm la dispoziție pentru orice nelămuriri și vă asigurăm de tot suportul nostru în implementarea acestor noi reglementări.

Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare!

Cu stimă,

Echipa SC ADVERUM BUSINESS SRL

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top